10 december 2014

Voedselbank: “Kip met Kerst!”

Lotty Steenhuizen, voorzitter van de Voedselbank: “Wat ik graag zou willen, is met de opbrengst van de Kerstvijfjes een kip- of vleespakket kopen voor de Kerst. Vlees of kip, dat komt er eigenlijk bijna nooit van. Maar met zo’n actie als de Kerstvijfjes gaat dat lukken.”

Wekelijks zorgt de Voedselbank Bommelerwaard voor 110 gezinnen. Dat betekent dat er rond de 320 mondjes gevuld moeten worden. Een forse groei vergeleken met de 80 gezinnen aan het begin van 2014. De toelating tot de Voedselbank is streng. Je kunt er ook niet altijd bij blijven. Vlees of kip zit er normaal gesproken niet in voor degenen die op de Voedselbank zijn aangewezen. Met deze Kerstvijfjes laten we een wens in vervulling gaan.

Voor alle deelnemers aan de Voedselbank: Kip met Kerst!

Doe mee en stort uw Kerstvijfje op rekening NL54 RABO 01546.26.783 t.n.v. Voedselbank Bommelerwaard, onder vermelding van ‘Kerstvijfje‘.

Nico van Wijk, fractievoorzitter PvdA : “Met Kerst gourmetten, een kalkoen of een rollade. In veel gezinnen is er vlees in overvloed. Ik denk dat het iedereen nog meer zal smaken, als het lukt om ook de deelnemers van de Voedselbank met Kerst een stukje vlees of kip te bezorgen. Het is nu voor het derde achtereenvolgende jaar dat de PvdA Zaltbommel de Kerstvijfjes-actie ten behoeve van de Voedselbank organiseert. Uw bijdrage gaat rechtstreeks naar de rekening van de Voedselbank, er zit dus niemand tussen. Doe mee en geef de boodschap door!”.