Vrijheid, gelijkheid en tolerantie!

25 juni 2021

In het hele land vinden of vonden acties plaats voor vrijheid, gelijkheid en tolerantie van de LHBTQ+-gemeenschap. Afhankelijk van je invalshoek: protestacties (tegen de anti-homo-wet / lhbtq-wet Hongarije) of solidareitsacties (met iedere burger die niet beoordeeld wil worden op sekse of seksuele voorkeur).

Ook in Zaltbommel spreken we ons uit: de regenboogvlag werd op vrijdag 25 juni gehesen en blijft tot maandag 28 juni hangen. Anneliese van Oort was er bij – als ambassadeur van Vizier (aandachtspunten: discriminatie, diversiteit).

Wij als PvdA willen graag benadrukken hoe zeer wij staan voor vrijheid, gelijkheid en tolerantie! Ongeacht je seksuele voorkeur, ras, kleur, geloof, sekse, of anderszins. Wij staan voor een inclusieve samenleving!

Vrijheid, gelijkheid, solidariteit, burgerschap; dat zijn nota bene de grondrechten waarover het Handvest van de Grondrechten binnen de Europese Unie schrijft (artikel 21.1).

Daarom móeten we ons roeren tegen de anti-homowet die binnen enkele weken in Hongarije in zou moeten gaan. Om met Kati Piri (PvdA) te spreken: “Waar we ons echt zorgen over maken bij deze wet, zijn de jongeren in Hongarije die worstelen met hun geaardheid, met hun gevoelens die nu een signaal krijgen: ‘jouw liefde voor een ander is gewoon verkeerd!”

Liefde: het mooiste geschenk om te ontvangen of te geven!