Nieuwe fractievoorzitter PvdA Zaltbommel

30 september 2021

Tijdens de raadsvergadering van 30 september kondigt Nico van Wijk aan dat hij het fractievoorzitterschap van PvdA Zaltbommel per heden overdraagt aan Anneliese van Oort.
Na 16 jaar raadslidmaatschap wil hij een stapje terug doen. Van Wijk blijft wel als raadslid onderdeel uitmaken van de fractie PvdA Zaltbommel.
Anneliese van Oort en Nico van Wijk zullen samen de politieke lijn voortzetten, die zij de afgelopen jaren hebben ontwikkeld en uitgedragen.

Anneliese van Oort: “Wij willen een gemeente waarin iedereen wil en kán wonen. Waar woongelegenheid is en aandacht voor de behoeften van iedereen. Van gezinnen, maar ook van alleenstaanden, jongeren en ouderen. Zaltbommel, de stad met alle bijzondere en eigen kernen, is een prachtige gemeente van water en groen. Dat willen we doorgeven aan onze kinderen. Wij willen dat onze kinderen kunnen opgroeien en bloeien in omgeving waar je meetelt en jezelf mag zijn. Met aandacht voor kunst en cultuur, (sociale) voorzieningen en activiteiten. En wanneer je het (even) niet meer alleen aankunt, dan bundelen we onze krachten. We staan naast elkaar, delen  risico’s en kunnen omgaan met verschillen.“