Flexwoningen De Tol

Door Henk Plessius op 15 december 2023

Flexwoningen worden gezien als één van de middelen om de woningnood aan te pakken. Ze zijn relatief goedkoop en minder gebonden aan regels.
Reden voor de PvdA om, alweer jaren geleden (motie oktober 2019), samen met de VVD, aan te dringen op de bouw van dit soort huizen.

Nu lijkt het daar eindelijk van te komen. In de raadsvergadering van 14 december stond dit onderwerp op de agenda.
Als de plannen doorgaan, verrijzen er straks honderden flexwoningen achter het Esso-station. Het gaat om sociale – en middenhuurwoningen, types waaraan in Zaltbommel grote behoefte bestaat. Wij pleiten al jaren  voor de bouw van betaalbare huurwoningen.
Om die bouw in dit project mogelijk te maken, tast Zaltbommel diep in de buidel: er moet dik geld bij. Daarom vinden we het redelijk dat vooral Bommelaren profiteren van deze investering. Wij dienden een motie in van die strekking. Na discussie en wat aanpassingen werd die met de grootst mogelijke meerderheid aangenomen.

Henk Plessius

Henk Plessius stelt zich voor ‘Ik woon alweer meer dan 30 jaar in Zaltbommel. Langer dan ik ooit  ergens woonde. Het bevalt hier dus prima. Leuke binnenstad, de meeste voorzieningen nabij en rondom een prachtig wandel- en fietsgebied. Enkele jaren geleden heb ik me opnieuw aangemeld bij de Partij van de Arbeid, omdat het volgens

Meer over Henk Plessius