Concept verkiezingsprogramma GroenLinks-PvdA

6 september 2023

Benieuwd naar het concept verkiezingsprogramma van GroenLinks-PvdA voor de (vervroegde) Tweede Kamerverkiezingen van 22 november? Lees hier het gehele concept programma. Na het Ledencongres (14 oktober) volgt een definitieve versie.

Onze campagnemanagers (Manuel Kaal namens PvdA en Laura Vissenberg namens Groen Links) zeggen het volgende over het programma:

“Het is tijd om de boel weer op de rails zetten. Van de aanpak van de klimaatcrisis tot armoede en sociale ongelijkheid: Nederland heeft behoefte aan een goed functionerende overheid die van uitdagingen kansen maakt, zonder iemand achter te laten.
Uit het programma blijkt één ding duidelijk: we kúnnen dit. Er is geen uitdaging zo groot, of we kunnen deze aan. Samen kunnen we het anders doen in Nederland. Door over te stappen naar een duurzame economie, welvaart eerlijker te verdelen, en het vertrouwen te herstellen in onszelf, elkaar, en in de overheid.
Ons doel is een bloeiend Nederland waar iedereen zich kan ontwikkelen, binnen de grenzen van de aarde. Als we het anders willen doen, zullen we het ook anders moeten doen. Met ons verkiezingsprogramma laten we zien dat we weer een land kunnen worden waar we trots op zijn. Dat we verschillen overbruggen, de uitdagingen waar we voor staan aanpakken en toewerken naar een sociaal en groen Nederland. Zo werken we aan een hoopvolle toekomst, voor onszelf en voor de generaties na ons. Samen kunnen we dat.
In het conceptprogramma lees je alles over onze visie en plannen. We zijn benieuwd wat je ervan vindt!
Met de campagne voor de deur en een sterk verkiezingsprogramma hebben we de unieke kans om ons land naar links te trekken. Die kans moeten we grijpen – en dat kan alleen met jouw steun. Help je mee?”